افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به جای خرید طلای دست دوم، مصنوعات طلا با اجرت کمتر را بخرید| طلای دست دوم کارمزد ندارد

  • کد خبر: ۴۴۸۵۳
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
به جای خرید طلای دست دوم، مصنوعات طلا با اجرت کمتر را بخرید| طلای دست دوم کارمزد ندارد
نایب رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، با نوسان قیمت طلا خرید و فروش طلا‌های دست دوم در بازار رونق گرفته است. حال سوال این است که آیا خرید طلای دست دوم، مجاز و قانونی است؟ مردم بابت خرید طلا‌های دست دوم باید چقدر اجرت یا مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند؟

 

درهمین مورد نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزان تورم عمومی در جامعه آیا فروش طلای خانگی زیاد شده است؟ گفت: با افزایش قیمت طلا فروش طلای خانگی برای مردم جذاب شده است. خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.

 

مسعود یزدانی از ارائه طرحی به وزارت صنعت، معدن تجارت مبنی بر برخورد با فروشندگان طلای دست دوم خبر داد و افزود: ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم مصوبه داخلی تمام اتحادیه‌های فروشندگان طلا شده است، اما در نظر داریم نحوه برخورد با فروشندگان طلای دست دوم قانونی شود. در گذشته مردم یک گرم طلا را ۱۰۰ هزار تومان می‌خریدند؛ در حالی که ارزش یک گرم طلا به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. حالا مردم با فروش طلا‌های خانگی خود ویلا یا خودرو می‌خرند.

 

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: متاسفانه بابت خرید و فروش طلا‌های دست دوم شکایت‌های زیادی از طلافروشان شده است؛ چرا که برخی‌ها از این موقعیت سواستفاده کرده و طلا‌های دست دوم با عیار کم را به مردم فروخته‌اند. توصیه ما به مردم این است که به جای خرید طلای دست دوم مصنوعات طلا با اجرت کمتر را بخرند.

 

یزدانی تصریح کرد: این روز‌ها به دلیل افزایش قیمت طلا برخی تولیدکنندگان طلا با اجرت‌های ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی را در هر گرم تولید کرده‌اند. این طلا‌ها هم عیار درستی دارند و هم مردم موقع فروش ضرر نمی‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->